فروش ماینرها فقط با برگه سبز گمرک خواهد بود

کالایی در سبد نیست

ویروسی شدن ماینر و راهکار جلوگیری از آن

ویروس‌ ها، بدافزار ها و حملات از راه دور در انت ماینر ها- چگونه از آن ‌ها جلوگیری کرده و آن‌ ها را حذف کنیم؟

ما به تازگی از مشتریانی که فارم استخراج آن ‌ها از طریق حملات خرابکارانه در معرض خطر قرار گرفته ‌اند، بازخورد دریافت کرده ‌ایم. بسیاری از آن‌ ها مشاهده کردند که نام استخر استخراج آن‌ها دستکاری شده ‌است و استخراج گران در استخر های دیگر مورد سو استفاده قرار گرفته ‌اند و منجر به از دست دادن سودآوری شدند.

این اتفاق به این دلیل رخ داد که مشتریان از وب سایت ‌های بدخواهانه و برنامه ‌های دانلود شده ای بازدید کردند که می ‌توانستند خودشان را بارگذاری کنند و استخراج گران را آلوده کنند.

با توجه به این موضوع، ما چند نکته را برای دفاع از خود در برابر این تهدید ها و حذف آن ها (اگر شما متاسفانه تحت ‌تاثیر چنین تهدیداتی قرار می ‌گیرید) معرفی می‌کنیم.

 

سه راه برای جلوگیری:

  1. از هیچ وب سایت مشکوک و غیر امنی بازدید نکنید.
  2. سفت‌افزار را دانلود نکنید و یا از آن استفاده نکنید، به ویژه سفت افزاری که ادعا می ‌کند به اورکلاک شما یا استخراج گران سری های T9 یا S9 کمک می‌ کند.
  • ما می ‌خواهیم تاکید کنیم که اورکلاک استخراج گران شما یا استفاده از هر گونه سفت‌افزار غیر مجازی که منجر به نقص فنی می‌ شود فورا ضمانت شما را باطل خواهد کرد.
  1. گذر واژه خود را تغییر دهید و آن را به خاطر بسپارید. گذرواژه قوی همیشه اولین خط دفاعیه شما است.

سه گام برای رسیدگی و حذف:

  1. شبکه تان را قرنطینه کنید. (مهم است!)

اگر تهدیدی را تشخیص داده باشید، کامپیوتر آلوده و یا استخراج گران آلوده را شناسایی کنید.

رفتار یک استخراج گر آلوده چیست؟ خواهید دید که استخراج گر شما در واقع برای استخر پنهان کار می ‌کند - استخری که شما برای آن ثبت ‌نام نکرده اید، یا کیف پولتان هک شده و سکه‌ ها دزدیه شده است و غیره … .

تمام کامپیوتر و استخراج گران خود را بررسی کنید و مشخص کنید که کدام یک از آن‌ ها توسط یک ویروس آلوده شده‌ اند. سپس از گسترش ویروس در شبکه با قرنطینه کردن چیزهایی که مبتلا شده اند٬ جلوگیری کنید.

مهم است که شما کامپیوتر یا استخراج گر را از شبکه حذف کنید یا آن را به "شبکه قرنطینه" اضافه کنید در غیر این صورت این ویروس کامپیوترهای دیگر در شبکه را آلوده می کند.
qdw.png

  • استخراج گران را به سه منطقه تقسیم کنید: منطقه آلوده، تحت مراقبت و منطقه سالم.
  • روتر اصلی نیازی به مسیر یابی به روتر های دیگر ندارد و از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کنید.
  • روتر اصلی را به پورت WLAN از اولین روتر مجاور قرنطینه شده متصل کنید.
  • سپس روتر های مجاور قرنطینه شده را به پورت LAN در سوئیچ های دومین روتر قرنطینه شده٬ متصل کنید.
  • IP را می‌ توان از روتر های قرار داده ‌شده در قرنطینه اول بدست آورد.
  1. به تنظیمات کارخانه برگردانید

لطفا به صفحه زیر٬ برای یادگیری بیشتر در مورد این که چگونه استخراج گران آلوده خود را به تنظیمات کارخانه ‌ای برگردانید، مراجعه کنید.

  • چگونه یک استخراج گر را به تنظیمات کارخانه برگردانیم؟

شما همچنین می‌توانید از یک کارت SD استفاده کنید تا استخراج گر خود را به تنظیمات کارخانه‌ بازگردانید و استخراج گر را به آخرین سفت ‌افزار ببرید.

  1. گذر واژه تان را تغییر دهید!

اولین کاری که بعد از راه‌اندازی مجدد استخراج گران باید انجام دهید این است که گذرواژه استخراج گر را به یک گزینه قوی و امن تبدیل کنید.

به رابط کاربری استخراج گر > سیستم > مدیریت بروید.

o_1cndqo7831j61ip632j1a3m1vlig.png

در صورتی که آگاه نیستید، گذر واژه پیش ‌فرض برای استخراج گر جدید و یا دوباره راه اندازی شده٬ "root" است.

هنگامی که شما وضعیت "به روز رسانی گذر واژه" را می‌ بینید، به این معنی است که گذرواژه جدید شما مثل یک سحر و افسون عمل می ‌کند. همچنین، گذرواژه خود را به خاطر داشته باشید٬ چون نمی‌ توانید گذرواژه خود را تنظیم مجدد کنید یا گذرواژه خود را تغییر دهید٬ اگر آن را به یاد نیاورید.

o_1cndqp0rr1omidmei751tncq24q.png

چطور می توانیم گذر واژه برای چند استخراج گر را بلافاصله تغییر دهیم؟

ما درک می ‌کنیم که شما فقط یک استخراج گر را ندارید، بلکه شاید ده‌ ها یا صد ها نفر از آن را داشته باشید. اگر می ‌خواهید گذرواژه استخراج گران خود را در دسته تغییر دهید، می ‌توانید از APminerTool ورژن (1.0.7) خود استفاده کنید!

برای استخراج گرانی جستجو کنید که می‌ خواهید آن‌ ها را تغییر دهید، همه آن ‌ها را انتخاب کرده و "تغییر گذر واژه" را انتخاب کنید.

o_1cndqpto5gcs1c71s1e1adparu14.pngo_1cndqpdqfc5o1kmjbhdeho1hrmv.pngo_1cndqp0rr1omidmei751tncq24q.png

اگر هنوز نمی ‌توانید این مشکل را حل کنید، برای کمک بیشتر با ما تماس بگیرید.