فروش ماینرها فقط با برگه سبز گمرک خواهد بود

کالایی در سبد نیست

چگونه به شبکه استخراج بیت کوین بپیوندم؟

نحوه ی راه اندازی یک ماینر بیت کوین

سه طبقه اصلی برای سخت افزار ماینر بیت کوین وجود دارد که هر کدام نسبت به نوع سخت افزارشان گرانتر و قدرتمندتر می باشند. در این مقاله سعی شده تا به بررسی سه موضوع مهم در سخت افزار دستگاه های ماینر بیت کوین بپردازیم

 شما در این مرحله با نحوه راه اندازی دستگاه ماینر بیت کوین آشنا می شوید و پس از این مقاله می توانید دستگاه ماینر خود را راه اندازی کنید اما در ابتدا باید در مورد سخت افزار ماینر خود اطلاعاتی داشته باشید و بهترین مدل آن را انتخاب کنید در زمان انتخاب دستگاه باید دو امر را در نظر داشته باشید :  

نرخ تولید هش

این مقدار در حقیقت تعداد محاسباتی است که سخت افزار شما می تواند در زمان تلاش برای حل مسائل ریاضی  انجام دهد. نرخ هش به مقیاس های مگاهش، گیگاهش و تراهش بر ثانیه اندازه گیری می شود. هر چه این مقدار بالاتر باشد( در قیاس با نرخ هش متوسط کنونی)، احتمال بیشتری دارد که یک بلاک مبادلاتی را حل کند.

میزان مصرف انرژی

تمامی این قدرت محاسباتی نیاز به میزان زیادی برق دارد که هزینه بر می باشد.  در زمان انتخاب بهتر است که به میزان مصرف انرژی سخت افزار به وات توجه کنید. شما می بایست  اطمینان حاصل کنید که میزان درامد شما از میزان مصرف برق توسط ماینر های شما بیشتر است تا بتوانید در این راه سود کنید .

از این دو فاکتور برای تعیین میزان هش هایی که برای هر وات از الکتریسیته ی مصرف شده، استفاده کنید. برای انجام این کار، میزان هش را به میزان وات ها تقسیم کنید برای مثال اگر یک ابزار 500 گیگاهرتز بر ثانیه و 400 وات قدرت داشته باشید، بنابراین 1.52 گیگاهش بر ثانیه خواهید داشت.

در برخی از موارد،  ممکن است شما از سخت افزار رایانه معمولی خود به عنوان ماینر استفاده کنید که در این صورت نیز میزان برق مصرفی شما باید محاسبه گردد تا در این راه بتوانید سود خوبی داشته باشید .

سخت افزار دستگاه ماینر بیت کوین

سه طبقه ی اصلی از سخت افزارها برای ماینربیت کوین وجود دارد: GPU, FPGA و ASIC ما آنها را به صورت کامل تر در قسمت ذیل بررسی می کنیم.

CPU/GPU در ماینر بیت کوین

اگر میخواهید میزان مصرف برق شما بسیار کم باشد می توانید از  CPUرایانه شخصی خود به عنوان ماینر استفاده کنید  . اما به دلیل کم بودن قدرت  CPU در رایانه های معمولی این روند بسیار کند صورت می گیرد و میزان ماینینگ شما در مقایسه با دستگاه های ماینر بسیار کم است .

شما می توانید با اضافه کردن سخت افزار گرافیکی به رایانه شخصی  خود عملکرد آن را در ماینینگ  بهبود بخشید . کارت های گرافیک دارای واحد پردازش گرافیکی (GPU) می باشند که این کارت ها طراحی شده اند تا بتوانند تمامی شکل های پیچیده ایی که در بازی های رایانه ایی پیشرفته وجود دارد، را محاسبه کنند. این امر باعث می شود تا آنها برای ریاضیات هش سازی SHA مورد نیاز برای حل بلاک های مبادلاتی نیز مناسب باشند.

شما می توانید کارت گرافیک خود را از دو برند اصلی ATI و Nvidia خریداری کنید . کارت های پیشرفته می توانند چند صد دلار هزینه داشته باشند اما این کارت ها با افزایش نرخ هش  CPU  سبب افزایش سود شما در ماینینگ می شوند برای مثال، یک کارت گرافیک 5970 ATI به شما بیش از 800 مگاهش بر ثانیه قدرت می دهد در حالیکه یک CPU به شما کمتر از 10 مگاهش بر ثانیه قدرت می دهد.

یک ویژگی خوب دیگر  در مورد GPU ها این است که استفاده از آن ها باعث می شود بتوانید ارز های دیگری را نیز ماین کنید. برای مثال، لایتکوین از الگوریتم متفاوتی  نسبت به بیت کوین استفاده می کند که Scrypt نام دارد. این الگوریتم به نحوی طراحی شده است تا با CPU ها و GPU ها ارتباط خوبی داشته باشد و آن را تبدیل به  گزینه ای  مناسب  برای ماینر ها  می کند .

GPU این روزها به صورت گسترده ایی نادیده گرفته می شوند. با انتشار ASIC قدرت ماینر بیت کوین چنان شتاب گرفته است که GPU اصلا با آن نمی تواند رقابت کند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، بهتر است برای خود شکلی از مادربرد را بخرید که بتواند بردهای مختلف را درخود جای دهد.  

FPGA

یک رشته قابل برنامه نویسی است که یک مداریکپارچه است و به گونه ای طراحی شده تا بعد از خلق شدن، قابل تنظیم باشد و سبب می شود تا تولید کننده ی سخت افزار ماینر چیپ ها را با حجم بالا تهیه کند و سپس آن ها را برای ماینر بیت کوین پیش از قراردادنشان درون سخت افزارها، شخصی سازی کند. به دلیل اینکه آن ها برای ماینرشخصی سازی می شوند،  بهبود عملکرد بهتری نسبت  CPU و GPU دارند. برای مثال : FPGA های تک چیپی پیشرفته به میزانی نزدیک به 750 مگاهش بر ثانیه فعالیت می کنند . قابل ذکر است که می توان   از چیپ های متعددی استفاده کرد .

ASIC

ASIC ها به شکل خاصی طراحی شده اند  تا با سرعت بسیار بالا و مصرف برق  نسبتا پایین به فعالیت خود ادامه دهند . به دلیل اینکه این چیپ ها می بایست به شکل خاصی طراحی شوند و سپس کپی گردند، تولیدشان بسیار گران و زمان بر است  اما به هر حال عملکرد آن ها  بسیار مناسب است.

این واحدها با سرعت هایی بین 5 تا 500 گیگاهش بر ثانیه کار می کنند. خرده فروشان در حال حاضر قول ابزارهای جدید ASIC با قدرت پردازش بیشتر تا حدود 2 تراهش بر ثانیه را داده اند.

محاسبه سودآوری ماینر

قبل از اینکه خرید کنید، میزان سودآوری پیش بینی شده ی ماینرتان را  با استفاده از ماشین حساب سوداوری ماینرمحاسبه کنید. شما می توانید پارامترهایی مانند هزینه ی ابزارها، نرخ هش، میزان مصرف برق و نرخ کنونی بیت کوین را وارد کنید تا میزان سوداوری پروژه تان را مشاهده کنید.

یکی از سایر پارامترهای کلیدی در اینجا، سختی شبکه است. این مقیاس تعیین می کند که حل بلاک های مبادلاتی چقدر سخت است که این مقدار بر اساس نرخ هش شبکه تغییر می کند. میزان سختی شبکه با ورود ابزارهای ASIC به بازار، به صورت گسترده ایی افزایش میابد بنابراین افزایش این مقیاس در ماشین حساب، می تواند به شما نشان دهد که سود سرمایه شما با ورود افراد بیشتری در رقابت، چقدر خواهد شد.

بعد از اینکه نوع دستگاه ماینر و سخت افزار خود را انتخاب کردید باید چند کار دیگر را انجام دهید تا بتوانید به ماینینگ بیت کوین بپردازید:

نرم افزار را دانلود کنید

بسته به اینکه چه ابزاری را انتخاب کنید، نیاز خواهید داشت تا نرم افزار مشخصی را برای استفاده از آن، اجرا کنید. عموما در زمان استفاده از CPU ها و FPGA ها، به یک رایانه ی میزبان برای اجرای دو نرم افزار نیاز دارید: نرم افزار Standard bitcoin client  و نرم افزار ماینینگ

Standard bitcoin client  

 این نرم افزار رایانه شما را به شبکه متصل می سازد و شما را قادر می سازد تا با ایستگاه های پردازشگر بیت کوین تعامل برقرار سازید و تبادلات را اجرا کند. دانلود کل بلاک چین بیت کوین برای این نرم افزار کمی زمان می برد. ایستگاه پردازش گر بیت کوین به شکل موثری اطلاعات را بین ماینر و شبکه بیت کوین باز پخش می کند.

نرم افزار ماینینگ بیت کوین

نرم افزار ماینینگ بیت کوین چیزی است که سخت افزار را تنظیم می کند تا کار سخت در این فرایند را انجام دهد و بلاک های مبادلاتی را ارسال کند تا آن را حل کند. مجموعه ی متفاوتی از این نرم افزارها در دسترس ما قرار دارد که به سیستم عامل شما بستگی دارد. این نرم افزارها برای سیستم عامل ویندوز، mac os x و سایر سیستم های عامل ها در دسترس است.

ممکن است که برای ماینر ASIC نیز به نرم افزار ماینینگ نیاز داشته باشید، اگرچه برخی از دستگاه های جدید شامل همه لازمه های از پیش تنظیم شده می باشند و تنها چیزی که در این دستگاه های جدید برای به کار گرفتن دستگاه ماینر نیاز دارید، به برق وصل کردن دستگاه می باشد.

یک سیستم عامل ماینر هوشمند که برای اجرا بر روی Raspberry Pi طراحی شده است یکی از رایانه های لینکوس است که کم هزینه و کم حجم می باشد و میزان برق بسیار کمی نیز مصرف می کند.  از این سیستم عامل ماینر می توان برای قدرت دهی به یک ماینر ASIC وابسته به  USB استفاده کرد.

به یک استخر ماینینگ بیت کوین بپیوندید

بعد از اینکه تمام مراحل گفته شده در این مقاله را انجام دادید ممکن است فکر کنید که می توانید به اندازه صندوق فدرال درآمد داشه باشید و بیت کوین استخراج کنید اما این عقیده اشتباه است مگر اینکه به یک انجمن ماینینگ بیت کوین بپیوندید تا بتوانید درآمد خود را افزایش دهید .