فروش ماینرها فقط با برگه سبز گمرک خواهد بود

کالایی در سبد نیست

نحوه ی استخراج اتریوم چگونه است ؟

 ماینینگ اتریوم چطور عمل میکند، نحوه ی استخراج اتریوم چگونه است ؟

امروزه ماینرها(استخراج کنندگان) نقش مهمی را در ایجاد کارایی اتریوم ایفا میکنند. هرچند این نقش به سرعت پدیدار نمی شود. بسیاری از کاربران جدید بر این باور هستند که تنها هدف ماینینگ(استخراج)، تولید اتر به روشی است که در آن نیازی به صادرکننده ی مرکزی نباشد. (نگاهی به راهنمای ما در بخش"اتر چیست" بیاندازید). این مطلب حقیقت دارد. کدهای اتریوم، از طریق فرآیند ماینینگ با سرعت 15 اتر در هر بلاک ایجاد شده اند. اما ماینینگ نیز دارای نقش حداقلی به عنوان یک نقش مهم می باشد.به طور معمول بانک ها مسئول نگه داری سوابق دقیق تراکنش ها(معاملات) هستند. آنها مطمئنند که پول از باد هوا( از هیچ و پوچ) ایجاد نمی شود و کاربران بیش از یک بار تقلب نکرده و پولشان را نیز بیش از یک بار هزینه نمیکنند. با این حال بلاک چین ها، یک روش کاملا جدید رابرای فرآیند ثبت معرفی میکنند که در آن به جای یک واسطه، کل شبکه به تایید تراکنش ها پرداخته و آنها را به لیست عمومی اضافه میکند. اگرچه هدف، یک نظام پولی بدون به کارگیری اعتبار و یا کاهش کاربری اعتبار است، اما هنوز هم نیازمند شخصی برای تامین سوابق مالی(ثبتهای مالی) هستیم تا مطمئن شویم که کسی تقلب نمی کند.عمل استخراج یکی از نوآوری هایی است که فرآیند ثبت غیرمتمرکز احتمالی را سبب می شود. ماینرها درباره ی تاریخ معامله به توافق رسیده اند، با این حال یک مشکل جالب حل نشده، در ارزهای غیرمتمرکز قبل از بلاک چین های اثبات سهام، ممانعت از تقلب بخصوص دوبرابر هزینه ی اتر است.

اگر چه اتریوم به دنبال روش های دیگری برای توافق درباره ی اعتبار معاملات است، هم اکنون عمل استخراج این پلت فرم را باهم ادغام میکند.

امروزه روند استخراج اتریوم تقریبا مشابه روند استخراج بیت کوین است. برای هر بلاک معاملاتی، ماینرها مکررا از کامپیوترها استفاده میکنند و خیلی سریع جوابهای یک پازل را حدس می زنند تا زمانی که یکی از آنها برنده شوند. ماینرها بطور ویژه، متادیتای آغازین و منحصر بفرد بلاک(که شامل اطلاعات کدگذاری شده ی تاریخ و زمان و نسخه ی نرم افزار است)، از طریق یک تابع هش به اجرا درخواهند آورد ( که این تابع بصورت یک تابع طولی ثابت، رشته ای از اعداد و حروف درهم است که بطور تصادفی ظاهر می شوند. تنها عامل موثر در تغییر مقدار نونس(فعلی)، مقدار منتج شده از تابع هش می باشد.

اگر ماینر تابع هشی را پیدا کند که منطبق بر هدف قبلی باشد، اتر به این ماینر اعطا خواهد شد و به ازای هر گره، بلاک را برای تایید و افزودن کپی مخصوص خود به مرکز پخش خواهد نمود.

اگر ماینر ب این تابع هش را بیابد، ماینر آ کار بر روی بلاک کنونی را متوقف می کند و این پروسه را برای بلاک بعدی تکرار می کند.

تقلب در این بازی برای ماینر کار دشواری است. هیچ راهی برای جعل این کار و رسیدن اتفاقی به پاسخ درست وجود ندارد. به همین دلیل، روش حل پازل، اثبات کار نام گرفته است.

از سوی دیگر، تایید این مطلب که مقدار هش درست بوده، تقریبا هیچ صرف زمانی برای دیگران ندارد و این دقیقا همان کاری است که هر گره انجام می دهد.

تقریبا در هر 15-12 ثانیه، ماینر یک بلام را پیدا می کند. اگر ماینرها سریعتر یا کندتر از این زمان، شروع به حل پازل ها کنند، الگوریتم بطور اتوماتیک سختی مساله را تنظیم می کند بنابراین ماینرها جهش رو به عقبی در ثانیه ی 12 از زمان حل مساله خواهند داشت.

ماینرها این اترها را بطور تصادفی بدست می آورند و سودآوری آنها بستگی به شانس و میزان قدرت محاسباتی دارد که برای کسب آنها اختصاص یافته اند.

الگوریتم اثبات کار مخصوصی که اتریوم استفاده می کند، ات هش نامیده شده است، طراحی این الگوریتم به منظور نیاز به حافظه ی بیشتر بوده تا کار استخراج را با استفاده از تراشه های استخراجی ویژه ی ASICS دشوارتر کند. در حال حاضر این مسیر تنها راه سودآوری در استخراج بیت کوین است.

بدین ترتیب ات هش ممکن است در این زمینه موفق عمل کرده باشد، چونASIC های اختصاصی برای استخراج اتریوم(حداقل تاکنون) قابل دسترسی و موجود نیستند.

علاوه بر این، از آنجا که اتریوم قصد دارد از استخراج اثبات کار به استخراج اثبات سهام انتقال یابد، که در ذیل به بحث گذاشته شده است، خرید یک ASIC ممکن است یک گزینه ی هوشمندانه نباشد زیرا احتمالا برای مدت طولانی مفید واقع نخواهد شد.

انتقال به اثبات سهام

اتریوم ممکن است برای همیشه محتاج ماینرها نباشد، اگرچه توسعه دهندگان برای کانال اثبات کار برنامه ریزی کرده اند، الگوریتمی که در حال حاضر این شبکه از آن بهره می برد، برای تعیین این مطلب است که کدام تراکنشها(معاملات) معتبرند و کدام ها، این معاملات را به نفع اثبات سهام از دستکاری محافظت می کنند. در معاملات مذکور، شبکه توسط صاحبان کدها(نشانه ها) ایمن سازی شده اند. به هنگام گسترش الگوریتم، اثبات سهام  میتواند ابزاری برای دستیابی به توافق توزیع شده باشد که در آن از منابع کمتری استفاده شده است..