فروش ماینرها فقط با برگه سبز گمرک خواهد بود

کالایی در سبد نیست

استخرهای ماینینگ بیت کوین، چیستند؟

استخرهای ماینینگ بیت کوین، چیستند؟

یکی از اولین سوالاتی که هرکس در ماینینگ ارزهای دیجیتال با آن رو به رو می شود این است که آیا باید به صورت فردی ماین کند یا اینکه به یک "استخر" ملحق شود. جنبه های مثبت و منفی مختلفی در مورد ملحق شدن به یک استخر وجود دارد . اما  به دلیل اینکه میزان توزیع نرخ هش در شبکه بیت کوین مهم است پس توصیه می شود که ماینر ها به یک استخر ملحق شوند .

جنبه های مثبت و منفی

اگر می خواهید تصمیم بگیرید که به یک استخر ماینینگ ملحق شوید یا خیر، بهتر است که به آن مثل یک اتحادیه بخت آزمایی نگاه کنید- چرا که منافع و معایبشان نیز دقیقا یکسان است. انجام کار به تنهایی به این معنی است که شما نیازی به تقسیم پاداشتان با دیگران نخواهید داشت اما احتمال این که به تنهایی به این پاداش برسید نیز نسبت به کارگروهی، بسیار کمتر خواهد بود.اگرچه یک استخر دارای شانس بالاتری از حل یک بلاک و بردن پاداش دارد اما این پاداش می بایست بین تمامی اعضای استخر تقسیم شود.

بنابراین ملحق شدن به یک استخر جریان مداومی از درآمد را برای اعضا خلق می کند حتی اگر هر پرداخت در قیاس با پاداش بلاک کامل (که در حال حاضر برابر با 25BXT  است)، بسیار کمتر باشد.

لازم به ذکر است که یک استخر ماینینگ نباید بیش از 51 درصد از قدرت هش سازی شبکه را در دست داشته باشد. اگر یک نهاد واحد کنترل بیش از 50 درصد از قدرت محاسباتی یک شبکه ارز دیجیتال را به دست بگیرد، ممکن است که به لحاظ نظری، به تخریب کل شبکه منجر شود. در اوایل سال 2014، نگرانی های بسیاری در مورد اینکه استخر ماینینگ GHash در حال رسیدن به مقدار آستانه ایی است و ماینران می بایست هرچه زودتر استخر را ترک کنند، به گوش می رسید.

سختی های شبکه

در مورد ارز بیت کوین، سطح سختی کنونی آنقدر بالاست که تقریبا برای افرادی که تکی کار می کنند، غیرممکن است که از ماینینگ سودی به دست بیاورند ، مگر اینکه محلی پر از ابزارهای ASIC  داشته باشند. اگر در سطح مبتدی هستید، پیوستن به یک استخر ماینینگ یکی از راه های عالی برای به دست آوردن پاداشی کوچک در یک زمان کم خواهد بود.

چه چیزی را باید ماین کرد؟

قابل ذکر است که بیت کوین تنها ارز موجود نیست- یافتن فهرستی از استخر های ماینر برای ارز دیجیتال منتخب شما کار بسیار ساده ایی می باشد.

یک روش ماینینگ که بیت کوین آن را تسهیل می کند، "merged mining" نام دارد. در این روش، بلاک های حل شده برای بیت کوین را می توان برای ارزهای دیگری مانند : namecoin و devcoin که از الگوریتم های یکسانی استفاده می کنند، مورد استفاه قرار داد.

ماینران تازه کاری که سخت افزارهای قدرتمند کمی دارند می بایست به جای بیت کوین به دنبال آلتکوین باشند – مخصوصا ارزهایی که به جای الگوریتم SHA256 بر مبنای الگوریتم  Scrypt خلق شده اند. این مسئله به این دلیل است که سختی شبکه برای محاسبات بیت کوین برای پردازشگرانی که در رایانه های عادی مشغول به ماینینگ هستند بسیار زیاد است و میزان در آمد آن ها در صورت ملحق نشدن به یک استخر بسیار کم است .

اگر مطمئن نیستید که کدام یک از ارزها را باید ماین کنید، استخری به نام "Multipool "وجود دارد که به صورت خودکار سخت افزار ماینر شما را بین سودمندترین آلتکوین ها تغییر می دهد. این انجمن به صورت خودکار در هر سی دقیقه به روز رسانی می شود.

به هر حال، مارک از سایت nut2pools.com درباره این نوع از استخر ها گفته است:" دنبال کنندگان  ارز های دیجیتال ازاینگونه استخر ها متنفرند زیرا در زمانی که سختی شبکه مرتبط با یک سکه سقوط کند، میزان سود آوری آن رشد خواهد کرد و این استخر ها سریع میزان سختی آن را در عرض چند ساعت به سرعت بالا می برند . این کار باعث می شود که دنبال کنندگان ارز های دیجیتال، به ماینینگ با سطح سختی بالاتری مشغول شوند که سودآوری کمتری در پی دارد.

پاداش های انجمن

وقتی که تصمیم دارید بین انجمن ها مختلف یکی را انتخاب کنید  ،می باست میزان پاداشی که در پرداخت ها قرار می دهند و میزان هزینه ایی که از آن کم می کنند را بررسی کنید.

طرح های پرداختی متفاوتی در بین انجمن ها رایج هستند. اغلب انها بر میزان "سهم" که یک ماینر به انجمن به عنوان "اثبات کار" ثبت می کند، تمرکز دارند.

درک مفهوم سهم ها، بسیار سخت است. دو چیز را به یاد بسپارید: اول اینکه ماینینگ فرایند حل معماهای ارزهای دیجیتال است؛ دوم اینکه ماینینگ دارای یک سطح سختی شبکه است.

وقتی که یک ماینر یک بلاک را حل می کند، یک سطح سختی برای آن راه حل تخصیص داده می شود. این سطح را می توان مقیاسی برای تعیین کیفیت دانست. اگر نرخ سختی راه حل یک ماینر بالاتر از سطح سختی کل ارز باشد، آن را به زنجیره ی بلاک ارز اضافه می کنند و پاداش پرداخت می شود.

علاوه بر این، یک انجمن ماینینگ یک سطح سختی را بین 1 تا سختی  شبکه ارز تعیین می کند. اگر یک ماینر بلاکی را برگرداند که سطح سختی بین سطح سختی انجمن و سطح سختی ارز داشته باشد، این بلاک را به عنوان "سهم" ثبت می کند. آنها علاوه بر این نشان دهنده ی این هستند که چه میزان قدرت محاسباتی را به انجمن اضافه کرده اند و هرچه سخت افزار بهتر باشد، میزان سهم های بیشتری خلق می شود.

ساده ترین نسخه از تقسیم سهم ها را مدل PPS می نامند. نسخه های متفاوت این امر ، محدودیت هایی را بر روی نرخ پرداخت بر سهم ایجاد می کنند. انجمن ها ممکن است پرداخت ها را بر اساس نحوه ی ثبت اخیر سهم ها توسط ماینران، اولویت بندی کنند .

فاکتور دیگری که در این باره باید در نظر بگیرید این است که  انجمن چه میزان از پرداختی های ماینر شما را به خود اختصاص می دهد. مقادیر رایج چیزی بین 1 درصد تا 10 درصد است، اما برخی از انجمن ها هم وجود دارند که هیچ چیزی از شما کسر نمی کنند.

شروع به ماینینگ با یک انجمن

حال که تصمیم گرفته اید که کدام ارز را ماین کنید و همچنین به کدام انجمن ملحق شوید، زمان آن رسیده است که کار را شروع کنید. برای شروع کار نیاز خواهید داشت تا یک حساب کاربری بر روی وبسایت  انجمن خلق کنید که درست شبیه به ثبت نام برای هر وبسایت دیگری است. بعد از اینکه حساب کاربریتان را خلق کردید، نیاز خواهید داشت تا یک "worker" را خلق کنید.  برای هر قطعه از سخت افزار ماینر که استفاده می کنید، خواهید توانست تا  worker های متعددی را خلق کنید. تنظیمات پیش فرض بر روی اغلب انجمن ها این است که worker ها عددی را به عنوان نام کاربری خود داشته باشند و یک گذر واژه قوی برای خود ثبت کنند البته می توانید این تنظیمات را به هر چیزی که دوست دارید، تغییر دهید.