فروش ماینرها فقط با برگه سبز گمرک خواهد بود

کالایی در سبد نیست

آيين نامه ارزهاى ديجيتال ابلاغ شد.

 امروز آیین نامه استخراج ارزهای دیجیتال توسط دولت ابلاغ شد.

 از مهمترین موارد این ابلاغیه :

استخراج ارزهای دیجیتال با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است.

وزارت صنعت، می‌تواند در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، صلاحیت صدور مجوز  را واگذار می کند.

استقرار واحدهای استخراج ارزهای دیجیتال  شامل محدودیت محدوده (۱۲۰) کیلومتری شهر تهران، (۵۰) کیلومتری شهر اصفهان و (۳۰) کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نمی‌باشند!!

سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری وزارت نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان الکترونیکی و استانداردهای مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) را تدوین و ابلاغ نمایند.

تأمین برق متقاضیان استخراج ارزهای دیجیتال صرفاً با دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید خارج از شبکه سراسری صورت می‌گیرد.

 تعرفه برق متقاضیان استخراج ارزهای دیجیتال با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نیرو تعیین می‌گردد، محاسبه خواهد شد.

تعرفه سوخت گاز مورد نیاز متقاضیان استفاده‌کننده از برق تولیدی خارج از شبکه وزارت نیرو، با قیمت هفتاد درصد (۷۰%) متوسط ریالی گاز صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما است و تعرفه سوخت مایع نیز با قیمت متوسط ریالی سوخت مایع صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نفت تعیین می‌گردد، محاسبه خواهد شد.

مصرف برق و گاز برای استخراج ارزهای دیجیتال در ساعات و زمان اوج مصرف ممنوع است.

وزارتخانه های نیرو و نفت ساعت و زمان اوج مصرف در طی سال را ابلاغ می‌نمایند و از طریق شرکت‌های وابسته با نصب کنتور هوشمند نسبت به کنترل مصرف در این ساعات اقدام می‌نمایند.  استفاده از انشعاب برق و گاز جهت استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) صرفاً با ارائه مجوزهای تعیین‌شده در این تصویب‌نامه مجاز می‌باشد و هرگونه استفاده از انشعاب برق و گاز مصرف خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف برای استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) ممنوع است. وزارتخانه‌های نیرو و نفت موظف‌اند از طریق شرکت‌ها تابع و وابسته نسبت به شناسایی، قطع و جمع‌آوری انشعابات فاقد مجوز اقدام و مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب و برق، تلفن، فاضلاب و گاز -مصوب ۱۳۹۶- عمل نمایند. ?متقاضیان استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده رزهای دیجیتال (ماینینگ) در صورت استفاده از منابع تجدیدپذیر و پاک تابع قوانین و مقررات مربوط و ضوابط وزارت نیرو هستند.