فروش ماینرها فقط با برگه سبز گمرک خواهد بود

کالایی در سبد نیست

شروط صنعت برق براى استخراج قانونى بيت كوين اعلام شد.

در این راستا، سخنگوی صنعت برق توضیحاتی را درباره نحوه اجرای آیین‌نامه مذکور به ایسنا ارائه کرد. مصطفی رجبی مشهدی با تأکید بر این‌که استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته شد، گفت:

طبق آیین‌نامه‌ای که از سوی معاون اول ابلاغ شده است، فردی که می‌خواهد به این حوزه وارد شود، باید پروانه معتبر از وزارت صمت دریافت کند. پروانه‌ای که فرد از وزارت صمت اخذ می‌کند، دو اختیار را به متقاضی می‌دهد. نخست آنکه فرد می‌تواند از شبکه سراسری برق استفاده کند. دوم این‌که فرد اقدام به تأسیس نیروگاه کند.

 

به گفته وی، چنانچه متقاضی تصمیم به تأسیس نیروگاه دارد، باید محل آن را مشخص کند، انشعاب گاز بگیرد و گاز با نرخ ۰.۷ نرخ گاز صادراتی خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق درباره متقاضیانی که قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل شوند، توضیح داد:

برای افرادی که قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل شوند، تسهیلاتی برای گرفتن انشعاب، نصب کنتور هوشمند و… فراهم می‌شود. از سوی دیگر مقرراتی وجود دارد که این افراد در ساعات اوج مصرف از برق استفاده نکنند.

 

رجبی مشهدی با بیان این‌که نرخ برق مورد استفاده استخراج ارز دیجیتال توسط وزارت نیرو اعلام خواهد شد، اظهار کرد:

 

نرخ آن، متوسط نرخ ریالی صادراتی است که در طی سال متناسب با نیازها تعیین می‌شود. در تابستان که ذخیره برق کم‌تر است، نرخ گران‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال دارد.

 

اینکه به کدام شرکت باید مراجعه کنند، بستگی به میزان مصرف برق آن‌ها دارد. اگر میزان مصرف کم‌تر از هفت مگاوات است باید به شرکت توزیع برق و اگر بیش‌تر از هفت مگاوات است به شرکت‌های برق منطقه‌ای مراجعه کنند.